
I øjeblikket har København bestemt ikke den lufthavn i verden, man skal benytte, hvis man håber at starte eller lande med sit fly til tiden.
Krisen mellem de danske flyveledere og deres arbejdsgiver Naviair sørger for næsten daglige forsinkelser.
Alene i april gik det ud over mindst 60.000 passagerer, der kom for sent afsted, mens næsten 400 flyvninger måtte aflyses helt.

I april var spanske Iberia det mest punktlige flyselskab i verden. (Foto: Miguel Angel Sanz / Unsplash)
Flyselskaber, der besøger København og de øvrige danske lufthavne ofte, placerer sig derfor heller ikke blandt de mest præcise og punktlige i verden.
I april tog spanske Iberia førstepladsen som dét større flyselskab på denne jord, som havde færrest forsinkelser af alle.
87,28 procent af Iberias flyafgange landede med mindre end 15 minutters forsinkelse i destinations-lufthavnen, viser de nyeste tal fra konsulentfirmaet Cirium. Det overvåger den civile lufttrafik kloden rundt på daglig basis.
Her er ifølge Cirium de 10 mest punktlige flyselskaber for øjeblikket:
- Iberia fra Spanien – 87,28 procent
- Avianca fra Colombia – 86,83 procent
- LATAM fra Chile – 85,80 procent
- Qatar Airways fra Qatar – 84,26 procent
- Japan Airlines fra Japan – 83,95 procent
- Delta Air Lines fra USA – 83,29 procent
- ANA fra Japan – 82,49 procent
- Emirates fra Emiraterne – 81,43 procent
- KLM fra Holland – 79,10 procent
- American Airlines – 78,95 procent
(Indledningsfoto til artiklen: Bryce Barker / Unsplash)
Skriv et svar