Jyllands vestkyst er et af Danmarks helt store trækplastre for national og international turisme. Alle kender området og alligevel ikke særlig godt.
Det skal den nye VESTKYSTEN app ændre på. Den sørger for en samlet fortælling og skal hjælpe turister med at finde rundt og søge nye oplevelser, når de ankommer til denne del af Danmark.
App’en skal understrege, at Vestkysten er noget helt særligt med unikke attraktioner og oplevelser. Den skal bidrage til at skabe en digital fortælling, der kan supplere den fysiske skiltning og guidning i området.
Bag initiativet står Destination Nordvestkysten, Destination Vesterhavet, Destination Vadehavet, VisitDenmark og Dansk Kyst- og Naturturisme.
VESTKYSTEN udgives i første omgang som en simpel app med vitale funktioner, der viser oplevelser. I løbet af efteråret vil app’en komme til at indeholde flere funktioner som f.eks. events, vouchers og deling på sociale medier.
Den nye app skal på den ene side hjælpe feriegæsterne. På den anden side skal den levere vigtige data om turisternes adfærd og bevægelses-mønstre til turist-organisationer, kommuner osv.
Formålet er at afdække sammenhænge mellem forskellige brugertyper, deres faktiske brug af vestkysten, deres præferencer og tilfredshed med opholdet. Vigtige detaljer for at kunne forbedre gæste-oplevelse og fremtidige investeringer.
App’en er udviklet af det digitale konsulenthus Combine i Aalborg. Den kan downloades gratis fra Apples App Store og Google Play. App’en fungerer på dansk, tysk og engelsk….
(Indledningsfoto til artiklen: VisitDanmark)
Skriv et svar