Det lykkes langt fra altid at få penge tilbage for f.eks. at få tildelt et mindre heldigt sæde i et passagerfly.
En norsk rejsende med SAS fra Oslo til ægyptiske Sharm el-Sheikh har således forgæves krævet 2.000 norske kroner – ca. 1.300 danske – i erstatning, fordi han kom til at sidde tæt på flyets toilet.
Passageren havde ellers booket et ”Premium sæde”, men måtte alligevel acceptere en udsigt til mange med-rejsendes rumpetter, når de stod i kø til toilettet.
Tilmed havde flere af de trængende passagerer pruttet – også mens han sad og nød sit måltid i flyet, klagede manden til SAS.
Ifølge den norske avis ”Romerikes Blad” (RB.no) afviste SAS klagen. Flyselskabet svarede, at flyveturen var forløbet helt uden episoder eller problemer.
Manden lagde så sag an mod SAS, men også den norske domstol gav flyselskabet ret. Der forelå ikke nogen grund til at give passageren kompensation eller erstatning….
(Indledningsfoto til artiklen: SAS)





Skriv et svar