Krydstogter i luksus klassen har sin charme. Man bor sjældent godt til vands, bliver forkælet i hoved og r.v – og kan for nogle dage føle sig som en af verdens udvalgte og som meget rig.
Normalt forbinder man dog ikke krydstogter som deciderede shopping ture. Og slet ikke, at man bliver (for)ført til de bedste og dyreste butikker til lands, når ens skib holder i havn i nogle timer.
Det er fremover anderledes hos det store krydstogt rederi Royal Caribbean. Her har man netop søsat verdens dyreste shopping tur.

Med i prisen følger et personligt styling kursus, der foregår på 122. etage i verdens højeste bygning.
Den foregår i og omkring de Forenede Arabiske Emirater og byder på eksklusive butiks-events i både Dubai, Bahrain og Oman.
Når man ikke lige lufter kreditkortet i en modebutik, en juveler eller måske en bilforhandler med speciale i Rolls-Royce eller Ferrari, sejler man i den dybeste luksus ombord på Royal Caribbeans flotte ”Jewel of the Seas”.
Krydstogtet for velbeslåede ”shopaholics” koster den nette sum af 225.000 danske kroner – 26.000 britiske pund.

Royal Caribbean har for nylig renoveret krydsstogt skibet “Jewel of the Seas” for over 220 millioner kroner. (Alle fotos: Royal Caribbean)
Med i prisen følger First Class flybilletter tur/retur til Dubai, hvorend man måtte bo på denne jord. Det samme gælder en personlig styling lektion i Rose Arbajis salon på 122. etage i verdens højeste bygning – Dubas Burj Khalifa.
Rose Arbaji er Mellemøstens mest berømte image konsulent og har kunder blandt både arabiske kongehuse, rigmænd og internationale filmstjerner.
Man skal selvfølgelig heller ikke stå i kø ved kassen eller vente i flere minutter på betjening, når man kommer på besøg i f.eks. det enorme Dubai Mall indkøbs-center.

Krydstogtet for “shopaholics” fører til nogle af verdens mest eksklusive indkøbs-centre.
Her står specielt uddannede rådgivere parat til at vejlede om internationalt kendte mærker som Armani, Gucci, Chanel og Dior. De assisterer også gerne i forhandlinger om prisen – hvis den da overhovedet har nogen betydning.
Endelig kan gæsterne deltage i en Michelin klasse middag og lade sig forkæle i tre en halv time med massage og sauna.
Det er blot nogle få eksempler på de mange events og forkælelser, man kan vælge imellem, når man har afleveret sin kvarte million i billetpris til Royal Caribbean.
Ifølge rederiet betragter bl.a. rige englændere Dubai som en af de bedste indkøbsbyer i verden – næst efter New York og London. Derfor var det oplagt at designe et særligt shopping orienteret krydstogt, hvor man også kan nyde solen og lidt afslapning i farvandene omkring den arabiske halvø….
Skriv et svar